Skip to content

My Care: DNV GL past infectie risicomanagement toe op schepen

Het beheer van het infectierisico tijdens de COVID-19-pandemie vereist een nieuwe aanpak van de bestrijding en preventie. Daarom heeft DNV GL My Care ontwikkeld met als doel infectierisico’s in managementsystemen, bedrijfsprocessen en operaties te beoordelen, te beheren en te beperken. My Care bevat lokale regelgeving en richtlijnen. Daarnaast kan het worden toegepast op elk type vaartuig en tevens ook op terminals.

De diensten van My Care laten klanten en medewerkers zien dat bedrijven het management rondom infectierisico’s goed beheersen en het helpt bedrijven hun belanghebbenden gerust te stellen. Dit wordt gedaan door aan te tonen dat zij het beheer van infectierisico's in de kern van hun risicobeheerstrategie hebben opgenomen.

De Finse cruise- en veerbootmaatschappij Viking Line is het eerste maritieme bedrijf dat een readiness assessment van My Care heeft afgerond, voor zeven schepen en zes terminals.

Klanten en andere belanghebbenden kunnen een QR-code scannen via het My Care label. Deze geeft de beoordeling ten aanzien van infectiepreventie van DNV GL weer, die op een consumentvriendelijke manier meer details geeft. De informatie is opgeslagen op VeChain, een toonaangevende blockchain wat extra vertrouwen en integriteit schept. 

"Verificatie door een derde partij geeft de zekerheid dat de juiste maatregelen zijn genomen om mensen veilig te houden. Daarnaast biedt het transparantie en vergroot het vertrouwen van passagiers en andere belanghebbenden", zegt Luca Crisciotti, CEO van DNV GL - Business Assurance. "Actieve communicatie over de preventie en beperking van infectierisico's kan bedrijven helpen om het vertrouwen van de passagiers te herstellen, evenals dat van de werknemers en andere belanghebbenden. Alle My Care-beoordelingen resulteren in een speciaal label dat bijvoorbeeld online of aan boord van de schepen kan worden weergegeven. Middels dit label kunt u meer informatie delen".

Als beginpunt voor het hervatten van de werkzaamheden kunnen bedrijven ervoor kiezen om te beoordelen hoe goed ze de processen en maatregelen ter voorkoming van infecties hebben geïmplementeerd. Daarnaast kan My Care worden gebruikt om de volwassenheid van het infectierisico te meten. Dit geeft een uitgebreid inzicht in de volwassenheid van bestaande processen. Het vergemakkelijkt ook de integratie in en de ontwikkeling van HSE (Health, Safety & Environment) managementsystemen, om de veerkracht van het bedrijf op lange termijn te vergroten.

"De pandemie heeft enorme druk uitgeoefend op bedrijven om te laten zien dat ze bereid zijn hun activiteiten te heropenen en op een betrouwbare manier duurzaam te opereren - de maritieme industrie is niet anders", aldus Knut Ørbeck-Nilssen, CEO van DNV GL - Maritime. "Na onze recente lancering van de certificering van infectiepreventie in de scheepvaart (CIP-M) is My Care het zoveelste voorbeeld van hoe DNV GL gebruik blijft maken van haar bestaande expertise en ervaring in de gezondheidszorg en andere industrieën om nieuwe maritieme producten te innoveren om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te gaan".

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden met My Care?

Lees hier meer over infectiepreventie met My Care.

  Remote Audits

Remote Audits

Wat is een remote audit? En hoe werkt dit? Lees hier meer over remote auditeren.

  Online training

Online training

Wilt u een training volgen vanaf een locatie die u goed uitkomt? Volg dan een online training.

 

Offerte aanvragen?

Vraag vrijblijvend een offerte aan

 

Waarom DNV?

​“Safeguarding life, property and the environment” is de missie van DNV. Het managen van risico’s is de specifieke expertise van DNV.

 

Video: Remote auditeren

Bekijk hier de video over de mogelijkheden met Remote Auditeren.

 

Klantcases

Waarom kiezen klanten voor DNV?

Snel & eenvoudig

Offerte aanvragen