DNV GL introduceert het analyseplatform Lumina
Maximale optimalisatie van managementsystemen
Door 1,6 miljoen bevindingen van managementsysteemaudits over de hele wereld te analyseren, kan Lumina zwakke plekken en verbeterpunten voor ondernemingen in kaart brengen en benchmarks opstellen voor complete marktsectoren.
Moderne organisaties hebben te maken met een gecompliceerde marktomgeving. Nu de roep van stakeholders om meer duurzaamheid alsmaar luider wordt en internationale standaarden worden herzien om de bedrijfscontext en de bijbehorende risico’s op een meer holistische wijze te benaderen, moeten organisaties zich aanpassen en slimmer gaan opereren. Om succesvol te kunnen blijven, moeten bedrijven niet alleen hun eigen data beter benutten, maar ook inzichten verwerven op basis van Big Data van andere organisaties in dezelfde sector, zodat ze beter gefundeerde beslissingen kunnen nemen over mogelijke verbeteringen.
Tijdens een recent onderzoek door DNV GL werd Big Data-analyse door 52% van alle 1189 respondenten (en 70% van de grote ondernemingen) genoemd als een grote kans. Daarentegen slaagden 3 van elke 4 ondervraagden er niet in hun eigen data te benutten om de productiviteit te verhogen. Om bedrijven te helpen een hoger rendement uit hun managementsystemen te halen, komt DNV GL nu met Lumina: een platform met tools voor prestatiebenchmarking. Lumina biedt organisaties unieke, op de markt gebaseerde inzichten en argumenten voor het identificeren en prioriteren van verbeterpunten. Of het nu gaat om aspecten van milieubescherming, kwaliteit of veiligheid, met Lumina kunnen bedrijven hun zwakke plekken in kaart brengen en bepalen waar ze hun tijd en middelen willen inzetten om tekortkomingen op te heffen.
Luca Crisciotti, CEO van DNV GL – Business Assurance: “Bij de meeste bedrijven is er een groot potentieel voor het beter benutten van data om verbeteringen door te voeren en beter te kunnen concurreren en innoveren. Een managementsysteem is niet alleen een uitstekend hulpmiddel voor het beheer van bedrijfsprocessen, maar genereert ook een heleboel waardevolle data over de prestaties van de organisatie. Deze informatie wordt vaak over het hoofd gezien. Lumina stelt bedrijven in staat deze informatie effectiever te analyseren, zodat ze waardevolle inzichten verkrijgen op basis waarvan ze beter gefundeerde beslissingen kunnen nemen.”
Op basis van meer dan 1,6 miljoen bevindingen van audits bij 80.000 klanten wordt niet alleen het managementsysteem van de organisatie geanalyseerd, maar worden ook de prestaties afgezet tegen een benchmark van vergelijkbare bedrijven uit dezelfde sector. Deze combinatie van analyse en benchmarking genereert een holistisch beeld van de situatie, op basis waarvan bedrijven kunnen bepalen welke onderdelen van hun managementsysteem verbeterd moeten worden.
Meer informatie?
Ga voor meer informatie naar www.dnvgl.nl/lumina