Algemeen
Kennis van de normen is een basis die elke (interne) auditor moet hebben. Echter een goede (interne) auditor is ook een sparringspartner bij de audits en kan inzichten met zich meebrengen die de organisatie op een hoger niveau kunnen brengen. DNV heeft daartoe een aantal masterclasses ontwikkeld speciaal voor (interne) auditors om hen handvatten te geven in de audits en een uitdagende gesprekspartner te kunnen zijn voor de auditees, op verschillende niveau’s in de organisatie.
Deze masterclass bestaat uit een theoretische inleiding, dan een praktische oefening en een nabespreking. Gemiddeld duurt deze masterclass 2,5 tot 3 uur.
Masterclass klantgerichtheid
Eén van de kwaliteitsmanagementsysteem principes waar de ISO 9001: 2015 op is gebaseerd is klantgerichtheid. Klantgerichtheid is iets anders dan klanttevredenheid, maar het kan er zeker wel aan bijdragen. Hoe de norm zich richt op klantgerichtheid, wat klantgerichtheid betekent en hoe uw kwaliteitsmanagementsysteem hieraan kan bijdragen komt in deze masterclass uitvoerig aan de orde.